Chille in Phu Quoc & Canyoning in Da Lat - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu Chille in Phu Quoc & Canyoning in Da Lat - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu

Chille in Phu Quoc & Canyoning in Da Lat

Blijf op de hoogte en volg Moniek & Manouk

20 November 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Hallo leukerds,

Omdat we het zooo druk hebben gehad met ons zelf, lopen we een beetje achter met onze verhaaltjes (nu al haha). Dus hierbij een inhaalslag!

We hadden dus de boot naar Phu Quoc en daar arriveerden we 2,5 uur later in de haven. Buskaartje gekocht om naar het centrum van Duong Dong te gaan en daar een hotel/resort te vinden. We hebben toch maar een resort uit ons boekje uitgezocht aangezien het niet meeviel om zo iets te vinden. De taxi bracht ons er heen en toen we eenmaal daar aankwamen was het er een beetje stil. Zeg maar rustig verlaten! Haha weinig resort meer! De taxi was al weg dus we dachten dan lopen we wel over het strand op zoek naar iets anders. Dus als een stel halve garen liepen we in de bloedhete zon met onze backpack op de rug. De buren zagen er ook wel prima uit maar de buren daarvan zag er super uit, laten we daar heen gaan! Super sjiek, lekkere bedjes, mooi zwembad, leuke huisjes, ja dit beviel ons wel. Eenmaal bij de receptie hadden ze nog wat vrij, alleen wilde we natuurlijk wel weten hoe duur het was. Wij tellen en rekenen tot ons de broek van de kont viel. 208 euro per nacht. Eeehhh, dankje, maar wij lopen even een stukje verder haha! Als je wilt kun je daar 2,5 week van slapen in Vietnam.
Wij toch terug naar de buren en daar naar de prijs gevraagd. Ook een prima resort met een super chill zwembad. Gelukkig vielen hier de prijzen iets meer binnen ons budget. Na wat onderhandelen hebben we er ook nog wat dollars vanaf kunnen krijgen en was alles fijn geregeld. We hebben weer onderdak!
Nu horen we jullie denken, waarom een resort, ja, waarom niet? Haha. We wilde graag aan zee zitten en vooral even niets doen en in de zon liggen.

We hebben lekker de hele dag aan het zwembad gelegen. En savonds een vlucht geboekt van Phu Quoc naar Saigon, we kwamen namelijk tot de conclusie dat het ons anders meer dan 12 uur zou kosten om daar te komen en dat is voor ons kostbare tijd!

Ons resort had ook een puppy waar Manouk helemaal weg van was! Manouk kwijt? Vast bij de puppy!
Ook hebben we heerlijk gegeten in het resort, en nee, geen hond!
Het rook er al lekker als ze aan het koken waren. Op een gegeven moment vond Manouk het zo lekker ruiken dat ze zei, ik ga in de keuken kijken. Ze komt terug en zegt. Ik weet al wat ik zo ga eten haha. Ja het kan allemaal in Vietnam.

De volgende dag zijn we gaan snorkelen. We wilde eerst gaan duiken, aangezien we vorig jaar ons open water gehaald hebben. Maar we hadden al geconstateerd dat er heel veel sliertjes in het water zaten, alleen wist niemand wat het was. Toen zei de eigenaar ook nog eens dat het maar zo'n 6 a 8 meter diep zou zijn, wat dus niet zo heel diep is.
Uiteindelijk dus gekozen om een dag te gaan snorkelen en achteraf hebben we hier geen spijt van gehad!

De volgende dag dus fijn bikini aan en gaan met die banaan. Eerst nog even langs de parel farm waar ze ons lieten zien waar parels vandaan komen en het hele verhaaltje eromheen.
Toen we dan eindelijk op de boot zaten hebben we ons fijn boven op het dek gesetteld. Hier vermaken we ons wel! Niet veel later stopte we bij een vis farm ofzoiets. Haha beetje een gammele bedoeling maar wel apart om te zien, kleine haai, King fish en nog meer gekke vissen die ik nog nooit gezien had!
Daarna moesten we zelf gaan vissen. Waar we eigenlijk geen zak zin in hadden. Vissen. Met een plastic beker achtig iets met een beetje vis draad en n dobber. Grapje zeker?! Nouja, is goed dan! Nu raad je het natuurlijk al, wij waren hier pro's in! De ene naar de andere hengelde we de boot in. En toen werd het vissen natuurlijk leuk! 2 vissen voor Manouk en 3 vissen voor Moniek! Wij hebben een nieuwe hobby gevonden denk ik zo. Chille vissen @ de KB enzoeuhh! Hahaha.

Na het vissen gingen we snorkelen. We hebben n uurtje wat rondgezwommen maar helaas was het niet heel indrukwekkend!
We kregen een lunch op de boot en zijn daarna weer naar een ander eiland je gevaren om daar nog n keer te snorkelen.
Alleen zaten hier dus weer die miljoenen sliertjes in het water. Toen kwamen we er eindelijk achter wat het was. Kwallen eitjes. Gewoon 100 duizend-miljoen-miljard kwallen eitjes. En toen we dat wisten zagen we ook meteen een dikke kwal voorbij zwemmen. Hendig!
De eitjes doen niets, maar het voelt heel vies aan! Moniek is nog 5 minuten het water in gegaan om te proberen maar hield t daarna voor gezien wat snorkelen betreft. Manouk hoefde ook niet zo nodig tussen de kwallen te zwemmen. We hebben daarna lekker in het zonnetje gelegen en boekje gelezen.

We hebben op de terug weg nog even een korte stop gemaakt bij 'het mooiste strand' van Phu Quoc. Het viel nogal tegen en we kwamen er ook snel genoeg achter dat er zandvlooien zaten en daar hadden we al helemaal geen zin in! Daar hebben we vorig jaar al oorlog mee gehad in Thailand haha.

Savonds zijn we nog naar de markt gegaan waar ze natuurlijk weer de gekste dingen verkochten. Sidderaal enzo, tuurlijk! Rustig avondje gehad en de tas alweer gepakt voor morgen.

Donderdag 19 november, alweer een week hier. Tijd in naar Saigon te vliegen. Smorgens vroeg zijn we gegaan en na een prima vlucht van een uurtje hebben we daarna meteen de bus naar Da Lat gepakt. Rond de klok van 1 zaten we in een sleeperbus. We dachten, we moeten er toch lang in zitten, laten we het ons dan ook maar gemakkelijk maken! Wel grappig, je kunt languit gaan liggen, dekentje erbij en juh! Gek genoeg hebben we allebei redelijk veel geslapen zo op klaarlichte dag!

9 uur later stonden we dan in Da Lat. We hadden een printscreen van een willekeurig hostel met een adres en hebben ons daar naar toe laten brengen.
Lieve Linh was super gastvrij en had ook net een puppy. Wat een schatje.
Ze had nog een kamer vrij voor ons en we hadden besloten om hier te blijven slapen.

De volgende ochtend vroeg ze ons of we nog wilde gaan canyoningen. Wij dachten dat we al te laat waren daarvoor. Maar het kon nog. Over 10 minuten moesten we klaarstaan. Snel ontbijten en even andere kleren aan doen!

Het busje zat vol met jongeren en daar gingen we dan. Met een reddingsvest van lek mej de zuk, een paar handschoenen en een helm waren we er klaar voor!
We hadden een leuke groep en onze leider was ook helemaal prima, onze Benny!
Beetje lopen, beetje klimmen, springen, klauteren en absailen. Ja, het was leuk! Soms beetje koud, maar dan was het zonnetje er om ons op te warmen.

In Da Lat is de temperatuur trouwens een stuk aangenamer! Maar dat zorgt er wel voor dat je savonds een vestje nodig hebt. Niet dat het koud is, maar wel duidelijk frisser dan wat we de afgelopen week hebben gehad!

Maar goed. We hebben dus een hele leuke dag gehad en gezellig kunnen kletsen over vanalles en nog wat. En we hebben er een souvenir aan overgehouden, namelijk een te gek T-shirt haha.

Die avond hebben we kennis gemaakt met Leo.
Leo is een easyrider en kwam ons het een en ander vertellen. We kwamen er achter dat het minstens 3 dagen ging duren en zoveel tijd hadden we helemaal niet. Dus hadden besloten om met de bus naar Nha Trang te gaan.
Even later ging hij vertellen hoe het was en wat je dan allemaal zou zien en doen. Tussen zn verhaal door zegt Manouk; Moniek, hij is me over aan het halen en het lukt. Haha Same here!
Faaaackk. Oké, wat doen we?!
Uiteindelijk hebben we besloten om toch 3 dagen op de motor te gaan zitten. Hoe we het daarna doen zien we daarna wel!
We zouden in totaal met zn 8e zijn, nog een stel uit Australië en nog 2 easyriders dus.
Loat goan, Loat goan!

Die avond nog lekker gegeten en wederom de tas gepakt om 3 dagen te gaan touren op de motor! We hebben er mega zin in!

Tot het volgende verhaaltje!

Dikke Knoevel van os! Xxx

• 24 November 2015 - 19:32

Yvonne Veekens:

Heeee megjes,

Leuk um te lezen. Veul plezeer nog wah.....

Groetjesssss