Crossen van Da Lat naar Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu Crossen van Da Lat naar Nha Trang - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu

Crossen van Da Lat naar Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Moniek & Manouk

23 November 2015 | Vietnam, Ðà Lạt

Haaaa motorvriendjes van ons.

We hebben een motor trip van 3 dagen voor de boeg! Van 21 tot en met 23 november zijn wij gepromoveerd tot motormuizen samen met onze motorbende gaan we het central highland van Vietnam eens verkennen!

We werden smorgens opgehaald bij ons hostel en maakte kennis met onze matties Bin en Chan. Tas achterop, helm op en Let's go!!
We moesten even wachten op onze Australische vrienden Carolyn en David en toen begon ons avontuur.

Het duurde niet lang of we waren al verkocht. Wat was het leuk om zo rond te crossen en lekker in het windje te zitten.

We hebben eerst nog het een en ander rondom Da Lat gezien en ze konden ons heel veel vertellen over hoe Da Lat is ontstaan en verhalen over vroeger. Erg leuk om naar te luisteren. Ook lieten ze ons erg mooie plekjes zien met een geweldig uitzicht! Soms moesten we daar wel even voor klimmen, maar dat was t zeker waard.
Omdat Da Lat een bloemenstad is zijn we ook bij een bloementeler gaan kijken. Tja wat hebben we onderweg eigenlijk niet gezien?! We weten hoe zijde gemaakt wordt, hoe het met de bloemen gaat, hoe wezelkoffie wordt gemaakt, waar koffiebonen vandaan komen, waar verschillende vruchten aan groeien tja en dan vergeten we vast nog wel iets!

Zo nu en dan hadden we dus een stop en konden we de benen even strekken. Het was dus echt een tour waar je ook nog vanalles te weten komt. Natuurlijk stopte ze ook langs de weg als er een te gek uitzicht was!

De eerste dag waren we nog allemaal braaf en moesten we elkaar nog een beetje leren kennen.
Het was werkelijk een fantastische dag en we voelden ons helemaal op ons gemak achter op de motor! Onze Bin en Chan waren prima chauffeurs en waren zeer gesteld op onze veiligheid!
Het was heerlijk om zo door de bergen te crossen en te genieten van het uitzicht! Er zijn eigenlijk geen woorden voor, zo mooi!

Opeens begon het toch te regenen en best hard ook. Gelukkig was het maar een buitje en waren we later alweer opgedroogd op de motor.
Tijd voor lunch bij een van de locale tentjes. Hele tafel stond weer vol en ondertussen regende het echt tering hard.
Er werd besloten dat we toch verder zouden gaan rijden anders zouden we niet op tijd in het dorpje zijn waar we sliepen.
De regenpakken kwamen tevoorschijn en het was echt een te hilarisch gezicht!
Helemaal ingepakt door onze vietnameesjes gingen we weer verder. Ondanks het regenpak waren onze schoenen nog drijf en drijf nat! Oke haha, manouk kwam er goed vanaf want die zat gewoon met haar slippers op de motor! T ken allemoal! (Manouk is allergisch voor schoenen of chronisch ziek voor dichte schoenen. Het moet volgens mij vriezen voordat ze haar slippers thuis laat). Hahah maar wat een gezicht, gewoon te grappig. Gelukkig had dit geen invloed op onze stemming en was t eigenlijk best leuk om mee te maken zo!
We croste nog heel wat kilometers door de bergen en iedereen werd steeds losser. Grapjes werden gemaakt en er werd heel veel gelachen!

Gelukkig werd het uiteindelijk droog en konden we onze super sexy regenpak weer uitdoen. Na nog wat te mooie uitzichten kwamen we aan in een dorpje waar we in een homestay sliepen. Paar matrassen op de grond, muggennet en een waaier, het plaatje was compleet. Om 7 uur moesten we ons verzamelen om gezellig met zn alle te eten en waar het drinken begon.
We hadden al eerder kennisgemaakt met het happywater van hier, maar deze avond ging het allemaal wel heel erg snel haha.
"Mot, hai, bah, JOOOOO" en daar ging weer een shotje happywater haha. En dit heeft zich nog een aantal keer (zacht uitgedrukt) herhaald.
We hebben een hele leuke en gezellige (en dronken) avond gehad waarbij het soms meer dan duidelijk was dat wij aanwezig waren haha. Stelletje gekke vietnamezen!

Ohja, hadden we al verteld dat onze vietnamezen nogal klein en heeeel smal zijn, waardoor het eigenlijk zo is dat die vietnamees van Moniek letterlijk 2x in haar past haha, wat een gezicht!

Good, dag 2 stond voor de deur! Dit keer zouden we naar een stad rijden en uiteindelijk in een hotel slapen.
Het was een mooie dag en we zijn langs verschillende dorpjes gereden waar ze ook het een en ander over verteld hebben!
Veel kinderen die rond rennen, heel veel kippen en kuikentjes, varkens en biggetjes, koeien en buffels, ja buffels ja.
Iedereen is ook super vrolijk, meteen zwaaien en lachen. We voelde ons net de koningin af en toe!

We hadden weer lunch bij een locaal restaurantje en Moniek heeft daar een mooie herinnering gekregen. Een brandvlek van de motor, check! Achja, hoort er ook bij, eigen schuld!
Er kwamen steeds meer praatjes en steeds meer flauwekul wat het allemaal zo leuk maakte. Als je even ergens rustig stond te kijken of te dromen had je in een keer uit het niets een vietnamees aan je hangen die half liet stikken haha. Of eentje die je onderuit wilde halen of achter op je rug sprong. Het was allemaal lief bedoeld denk ik zo haha.

Soms wilde ze ook met ons vechten. En dan kwamen ze met het dreigement dat ze kung-fu master waren. Hahahah jong, kung-fu master... kung-fu master mn hol! Ik goj dalik boven op ow zitte!
Manouk was zelfs bang om terug te slaan, bang dat ze ze echt pijn deed en doormidden zou breken haha.
Maar wat een lol hadden we toch!

We zijn ook nog naar 2 watervallen geweest, waarvan we er in eentje hebben gezwommen! We verklaarde hem eerst voor gek, want het water kwam zo hard naar beneden. Haha en je kunt het je al voorstellen.. bikini weg... hahaha oeps. Nouja. We hebben ik een meertje gezwonnen wat echt te gek was. Heerlijk in het zonnetje en de natuur. Echt een gave plek.

Eenmaal aangekomen in de stad zijn we meteen doorgegaan naar ons hotel. En daar rijden ze me toch gewoon zomaar met de scooter naar binnen... Tja, moet kunnen toch!

De kamers waren helemaal prima alleen snappen wij nog steeds niet hoe de douches hier werjen haha. Alleen maar koud water. Dus hebben we fijn de douche van onze motormatties geclaimd haha.
Niet veel later zijn we weer met zn alle gaan eten bij een local tentje met de sfeervolle tl verlichting haha.
De stemming zat er weer lekker in en de biertjes gingen ook harder dan verwacht.
Na het eten zijn we nog gaan poolen en uiteindelijk hebben we de lobby van ons hotel op zn kop gezet met een fles vodka, 7-up en limoen. Daar gingen we weer... "Mot, hai, bah, JOOOOO" hahah.

De volgende ochtend klaar voor onze laatste rit alweer. We hadden nog veel kilometers te gaan en vonden het jammer dat we dit niet langer konden doen (te weinig tijd en stiekem ook best wat geld). Wat was het toch leuk, ook deze laatste dag weer!!
Het waaide best wel hard vandaag en het enige wat ik kon denken was, als mn lieftallige Chan maar niet van de motor waait... Misschien moet ik hem maar goed vasthouden haha.
We hebben weer een hele mooie route door de bergen gemaakt en uiteindelijk een lunch gehad aan de voet van alle bergen! We vervolgde onze route langs de kust richting Nha Trang.
Ook dit was weer zoo mooi, allemaal bootjes en de zee, man eigenlijk gewoon niet te beschrijven, bootjes en de zee klinkt ook zo simpel hè haha. Maar simpel was het totaal niet. Het was echt mooi!
We hebben nog een gave groepsfoto gemaakt en daarmee kwam het einde langzaam in zicht.
We naderen Nha Trang en we werden bij het busstation afgezet. Noooooo, nu moesten we afscheid nemen. Nooit leuk!

We hebben zo'n leuke dagen gehad met deze groep! Dit is tot nu toe echt het gaafste, mooiste en leukste wat we gedaan hebben hier in Vietnam!!

Na een snel afscheid van onze maatjes-kameraatjes zijn we nog even in een café bij de zee gaan zitten en hebben we nog even kunnen chille voordat we met de nachtbus naar Hoi An zouden gaan.

Wat een ervaring, echt ontzettend tof!
Op naar de volgende plaats; Hoi An it is!

Knoevels en kusjes van ons!

Ohja, we hebben de afgelopen 3 dagen zo'n 600 km afgelegd met onze motormuizen :). En weetje wat ook fijn was, we hebben zeer weinig tot geen toeristen gezien de afgelopen 3 dagen! Heerlijk.
En wat doe je als je zonder benzine komt te staan? Iemand anders naar het tankstation sturen om daar een zakje, ja een zakje van ongeveer 1 liter inhoud, met benzine te halen. Haha echt hilarisch, alsof ik een zakje met een goudvis vast had, alleen dan met benzine hahaha.

Oké, nu zijn we er weer vangsten. MAZZEL!