Lampionnen in Hoi An & winterjassen kopen in Hanoi - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu Lampionnen in Hoi An & winterjassen kopen in Hanoi - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Moniek & Manouk - WaarBenJij.nu

Lampionnen in Hoi An & winterjassen kopen in Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Moniek & Manouk

26 November 2015 | Vietnam, Hội An

Hallo maatjes-kameraatjes,

Hoe is t daar? Hier alles nog steeds alles harstikke prima. We hebben de nachtbus naar Hoi An ook overleefd. Zelfs toen we even betoept werden bij aankomst.. nooit leuk, maar nu zijn we weer even wakker geschud.
We waren namelijk heel blij om er te zijn en wilde naar ons hotel. Dus zijn meteen achter op de motor gaan zitten en die wilde toen in een keer geld hebben, terwijl we eigenlijk niet hoefde te betalen. Achja, hoort er ook bij!

We waren bij het sincerity hotel op aanraden van 2 Nederlandse meiden. Echt een goede aanrader. Dit hotel is nu net een maand geopend en voor 14 euro pppn sliepen we in een 4* hotel met chill zwembad, ontbijtbuffet en gratis fietsen en mensen die de deur voor je openmaken. Voor ons echt super deluxe!

Nadat we (eindelijk) onze kamer op konden hebben we ons fijn gesetteld en zijn we onze killerbodies gaan showen bij het zwembad! Lekkere lemon with ice, lekker bedje, zon, wat willen we nog meer?

Toen we helemaal in onze sas waren bij het zwembad werd de rust toch aardig verstoord, Geordie Shore was ook aanwezig bij het hotel!
Wat een feest, wat een feest, de een nog breder dan de ander en de een nog grotere praatjes dan de ander. Nouja, rustig blijven liggen en vooral negeren hahah.

Smiddags zijn we nog even naar het oude centrum gegaan oppe fiets. Fietsen deed ons wel goed!
We hebben het hele centrum rondgecrosst op de fiets en alles zag er zooo gezellig uit. Echt een leuk centrum!
Savonds hebben we ons fijn klaargemaakt en hebben we onze fiets ergens geparkeerd in de hoop dat hij daar vanavond /vanacht nog zou staan.
We hebben echt werkelijk de lekkerste chicken curry gegeten en bier gedronken voor 20 cent, Yeaaaaah! En ja, die gingen er goed in haha!
We zijn daarna nog naar een barretje gegaan en hebben ons onderweg nog een Duitser meegenomen. Harstikke aardige kerel die ook wel zin had in een biertje. Het was best komisch daar, aangezien je zelf kon zingen als je daar zin in had en als daar een stomdronken man ineens metal(ofzo) begint te zingen klinkt dat nogal hilarisch haha!
De kroeg ging om 11 uur dicht, zoals vele kroegen dus kregen we de tip om naar de Why not bar te gaan.
Zo gezegt zo gedaan! Het was er nog rustig maar niet gek veel later stond in een keer de hele kroeg bomvol!
We hadden het inmiddels wel gehad met onze Duitser en wilde er eigenlijk vanaf, maar hij begreep ons niet echt volgens mij.
Toen we zijn maar gaan dansen en potverdorie nag aan toe.. staan onze matties van Geordie Shore ons toch voor de neus hahah.
En ze herkende ons ook nog van het zwembad, wat een geluk haha! We hebben er toch maar even een praatje mee gemaakt en ineens was onze Duitser gevlogen. TschuusPruus hahah!
We hebben nog een drankje gekregen van onze Geordie mattie en waren aardig dronken!
Tijd om naar huis te gaan op ons fietske, mits deze er nog stond en we ze nog terug zouden vinden haha.
Onze Geordie matties wilde niet dat we nog zouden gaan fietsen en verklaarde ons voor gek dat we nog 4 kilometer, jahaaaa 4 hele kilometers gingen fietsen. Mins maak ow ni druk, det bepale wej zelf wal, haijeee! Haha dus gingen we fijn onze eigen weg. Fietsjes stonden er nog en we kwamen lekker dronken thuis!

The next Day, man man man. Dit gaat niet goed. Kater van de bovenste plank! Hebben het net gered om nog te kunnen ontbijten voor 10 uur, maar dat ging niet van harte!
We hebben maar besloten om het rustig aan te doen vandaag, liggen bij het zwembad dus!
We liepen met onze nog dronken koppen naar de ligbedjes en lopen zo ook langs een ander stel die zich net een biertje inschenken. Zegt Manouk zomaar, uit het niets: "Ohoooo, beer in the morning?" En met een kop van ohoo, toemaar, jullie durven wel zo om half 11 in de ochtend. Haha man, Manouk, waar bemoei jij je eigenlijk mee hahah, laat die mensen toch!
(Wellicht moest je bij het moment zijn om het grappig te vinden. Ik ging namelijk helemaal stuk haha)

Nouja, daar lagen we dan, gestrand bij het zwembad met een dikke vette kater!
Smiddags hadden we even een bui, maar na zo'n half uurtje scheen de zon weer!
Moniek is toen even op t fietske naar het strand gegaan om te kijken hoe het daar was. Prima zoals altijd maar niet anders dan alle andere stranden!
Eenmaal terug hebben we ons weer klaargemaakt en zijn we op tijd weer naar het centrum gegaan.
We hebben weer bij hetzelfde restaurant gegeten als gisteren en zijn daarna naar het lampjes festival gegaan wat iedere maand is. Alle lampionnen gaan dan aan en er worden kaarsjes op het water gezet (wat je zelf natuurlijk ook kunt doen als je er geld voor betaald).
Het zag er allemaal wel mooi uit maar het was ons echt te druk, om kriebelig van te worden.
We zijn ook nog even bij de bekende oude brug gaan kijken en opeens viel me er toch een Vietnamees het water in hahaha. Wow, dat ging zo snel, erme vrouw!

Deze avond zouden we het niet zo bond maken als de avond ervoor, aangezien we de volgende ochtend om 5.30 op moesten om naar het vliegveld te gaan.
Zo lagen truus en annie dus vrij optijd in bed!
Wordt er in een keer midden in de nacht op onze deur geklopt. Nou, negeren maar, wij zijn niet thuis!
Rond de klok van 03.00 weer geklop en gepraat. Godverdomme, wij proberen te slapen! Ja hoor, nog een keer. Allebei zaten we rechtop in bed. Toch maar eens even kijken wie ons het leven zuur probeerde te maken. Was dat er eentje van Geordie Shore. Nou kerel, ik zou je maar kwijt maken want als Manouk uit bed moet komen voor jou, breekt ze de tent af!
Gelukkig bleef ie daarna weg. Waarom hij dat deed? Gen flauw idee!!

De volgende ochtend dus vroeg uit de veren om naar het vliegveld in Da Nang te gaan. Netjes optijd daar en op naar Hanoi!
Het was een beetje een hobbelige vlucht (voor zover zoiets bestaat haha) maar we made it!
We hebben de taxi gepakt naar het oude centrum en hebben ons laten droppen bij City Backpackers Hanoi. Ze waren vriendelijk en wilde ons wel op weg helpen.

Zo besloten we, omdat we nog maar 6 dagen hadden, om de laatste week georganiseerd te gaan. Zodat we zelf niets meer hoefde te regelen en we wel nog alles konden zien wat we wilde zien.

Dat betekende dus dat we die avond nog met de nachtbus naar Sapa zouden vertrekken om daar 2 dagen te verblijven. Alleen een probleempje, het was daar koud, je weet wel, echt koud, zo'n 5-10 graden. Hahaha man, we zitten toch in Vietnam?
Anyway. We moesten dus echt een jas hebben! We zijn die middag dus op jassenjacht gegaan.
Maar voordat we dat zijn gaan doen zijn we eerst sushi gaan eten. Man o man, wat was dat lekker!! Echt van genoten!!

We hebben de de hele middag lekker rond gewandeld in het oude centrum en we vinden Hanoi echt zoveel gezelliger dan Ho Chi Minh City! Oké het is nog een massale stad met te veel scooters en motors, maar wel veel leuker om in rond te dwalen.
We hadden onze kraam gevonden en hebben ons een goede deal gemaakt! Sjebem, wij konden op skivakantie in Sapa! Hahah zo voelde het tenminste!

Savonds hebben we nog iets samen met Sanne uit horst en haar buddy wat gegeten. Heel toevallig dat we haar in hetzelfde hostel tegenkwamen!
Rond de klok van 9 was het tijd om naar de bus te gaan!

Let's go to Sapa!

Veel liefs van ons! Xxx